Allmänna villkor Webbshop

Förskottsbetalning till vårt bankgiro vid ordervärde över 1000 kr.

Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress samt fakturanummer. Vid ordervärde över 1000 kr tillämpas förskottsbetalning Efter att du betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 arbetsdagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 368-5260 . 

Fakturavillkor

Fakturavillkor 10 dagar netto. Fakturan mailas eller postas efter er beställning, dröjsmålsränta 9%.

Leveranstider

Leveranser inom Sverige

Leveranstiderna ligger på 3-10 arbetsdagar, beroende på lagerstatus. Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Allmänt

Om du är under 18 år behöver du målsmans godkännande för att beställa varor från oss.

Varje vara anges med pris inklusive moms och kundvagnen visar det totala priser inklusive moms och frakt.

Frakt och leveranser

Alla varor som säljs på F´sons Allservice AB webbshop tillhör F´sons Allservice AB tills full betalning kommit oss tillhanda. På samtliga köp kan en fraktkostnad tillkomma. Vi försöker leverera varan/varorna inom 3-10 arbetsdagar. Om en vara inte finns i lager står det angivet vid respektive vara. Vi levererar till din Port/Tomtgräns. 

Tänk på att den här tjänsten inte inkluderar:

-Inbärning och av emballering.

-Leverans sker så långt som lagligt farbar väg finns. Exempelvis så ingår inte båtavgifter och vidare leverans från båt utan detta får arrangeras och bekostas av mottagaren.

-Vägverkets färjor anses som farbar väg. Om F´sons Allservice AB måste erlägga någon form av avgift i samband med färjetransport, så kommer denna att vidare debiteras kunden.

Köparen ansvarar för att framkomligheten till leveransstället är tillräckligt god och att det går tryggt att röra sig med fordon och att vägen inte skadas.

Stockholm tätort inkluderar följande kommuner (Upplands väsby, Täby , Sollentuna, Danderyd, Järfälla, Sundbyberg, Solna, Lidingö, Stockholm, Nacka, Huddinge, Ekerö)

Samtliga leveranser innehåller en specifikation på var du har beställt. Observera att vi inte kan leverera till postboxar. Om du behöver returnera en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för varan samt förpackningen. Det är därför viktigt att du packar ner varan noga så att varken varan eller förpackning skadas. Om en skada uppstår under transporten ska du rapportera skadan direkt till F´sons Allservice AB som levererade varan till dig.

Ångerrätt

Ångerrätt innebär att du som kund i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har rätt att frånträda ditt avtal inom 14 dagar. Tidsfristen för ångerrätt börjar löpa från den dag du som kund tar emot varan. Vill du utnyttja din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den, och du får därmed inte använda varan. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Retur      

Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Se till att få ett kvitto som innehåller kolli-ID från paketutlämningsstället, det gör det lättare att följa paketets tillbakaleverans vid behov.

Returer sker på kundens bekostnad. F´sons Allservice AB betalar naturligtvis returkostnaden för att sända tillbaka varor som är defekta eller varor som har packats fel. Fraktkostnaden dras automatiskt av från beloppet som du ska få tillbaka. Om du utnyttjar din ångerrätt betalas pengarna tillbaka inom 30 dagar från den dag F´sons Allservice AB tagit emot varan.

F´sons Allservice AB tar endast emot varor som har köpts via vår webbshop.

Tillämplig lag

När du handlar i vår webbshop regleras detta i svensk lag, främst i distans- och hemförsäljningslagen.

Personuppgifter

När du lägger din beställning i vår webbshop uppger du dina personuppgifter. Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar dina personuppgifter. Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen (PUL). När du gör en beställning godkänner du att vi samlar in, lagrar och behandlar din information. Vi använder informationen för att genomföra vårt åtagande till dig och se till att du får den service du förväntar dig av oss. Vi kommer behålla din information för att främst kunna leverera de varor som du har beställt. Vi kommer  att dela din personliga information med tredje part för bedömning till www.reco.se där endast namn och mail alt. mobilnummer utges.

Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Tvist

Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna reklamationsnämnden), vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentköplagen, som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.

Reservationer

F´sons Allservice AB reserverar sig för att varor kan vara slut i lager samt att varor kan ha utgått ur sortimentet. F´sons Allservice AB kan heller inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende och färg. Hur färgerna återges kan bero på inställningar.

F´sons Allservice AB reserverar sig även för eventuella tryckfel och fel prissättningar på vår webbshop och förbehåller oss rätten att avslå sådana ordrar.

 

 

Force Majeure

F´sons Allservice AB är inte ansvariga för förseningar eller underlåtenhet att fullfölja våra åtaganden om förseningen eller underlåtenheten uppstår på grund av en händelse som ligger utom vår rimliga kontroll. Exempel på sådana händelser kan vara krig, civila oroligheter, problem med infrastrukturen, myndighetsingripanden, bränder, översvämningar, olyckor, stormar, strejker, lockouter, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof som påverkar oss eller våra leverantörer.